Loading
info@wilderness.ee+372 529 4233Find

Scroll down for English!

TALIHARJA VANAKURI
on 101 km pikkune talvine öine vastupidavus-võistlus. Võistlusrada viib osalejad Peipsi järve rannalt Alajõelt läbi hõredalt asustatud Ida-Virumaa metsade ja rabamaastiku Alutaguse spordikeskusse. Rada kulgeb mööda lumiseid/jäiseid/lörtsiseid/mudaseid metsateid ja radu ning ületab laudteed mööda või looduslikult mitmeid rabasid. Rada läbib mitmeid erilisi ja tähelepanuväärseid loodusmaastike nt Agusalu looduskaitseala mandriluitelised rabasaared ehk kriivad; Kivinõmme maastikukaitseala ürgsed metsamassiivid, Kurtna maastikukaitseala järvederikkad liigendatud nõmmemännikud.

VÕISTLUSRADA
Rada on umbes 101km pikk ja on tähistatud. Tähistus on põhiliselt RMK Alutaguse-Kauksi matkaraja püsitähistus, aga raja keskosas on ca 12 km spetsiaalselt tähistatud lõik Paunküla maastikukaitsealal. Rada võib läbida jalgsi, suuskadel või jalgrattaga. Võistlejad peavad püsima ettemääratud rajal kasutades tähistust, GPSi või kaarti. Raja lõikamine ei ole lubatud. Avatud liiklusega teedel liikudes tuleb täita liikluseeskirju. Rajal on üks joogi-söögi punkt ehk kesklaager ja see asub Iisakul ca 49. km-l.
Päike loojub 15.39, ehavalgus kaob 16.30, seega tuleb sõltuvalt võistleja kiirusest rajal läbida suur osa rajast pimeduses!
VÕISTLUSRADA: https://www.plotaroute.com/route/722449?units=km

TALIHARJA VANAKURI “PEHMO” VERSIOON
Soovijatel on võimalus osaleda võistluse pehmo-versioonil ja finišeerida kesklaagris 49km-l. Enne ja pärast võistlust eeldab see enda transpordiga Iisakule kesklaagrisse saabumist ja sealt lahkumist. Stardi buss võtab peale kesklaagrist ja viib osaleja starti. Kui kasutad ratast pead sõitma starti mööda maanteed 16km. Kõik muud osavõtu tingimused on samad, kui põhivõistlusel. Registreerimistasu on 10 eur odavam, kui Sa ei kasuta pärast finišit (oma transport) Alutaguse finiši teenuseid (söök & saun jmt). Lõpetaja saab kirja tulemuse 49km “Pehmo” võistluse protokolli, lõpetaja auhinna ja diplomi ja kesklaagri toitlustuse.

TOIMUMISAEG
– Võistlus algab Laupäeval, 12. jaanuaril, 2018 kell 12:00 Alajõe piirivalve kordoni lähedalt Peipsi järve rannast.
– Võistluse finiš asub Alutaguse Spordikeskuses ja suletakse pühapäeval, 13. jaanuaril, 2018 kell 12:00.
Starti sõidavad võistlejad Alutaguselt ühiselt eribussiga, kellaaeg täpsustamisel. Organiseeritud on ka jalgrataste transport. Võistlejad võivad tulla starti oma transpordiga, kuid pärast finišit puudub organiseeritud transport starti. Mõistliku lisatasu eest on võimalik transport Jõhvi-Alutaguse-Jõhvi, seega on võimalik tulla üritusele ka ühistranspordiga.

REGISTREERUMINE
Registreerumine avatakse 15.12.2018 ja lõpeb 08.01.2018
Osavõtutasu on nii jooksjaile, suusatajaile kui ratturitele kuni 31.12.2018.a. 40 eurot. Alates 01.01.2019 on osavõtutasu 55 eur.

OSAVÕTUTASU SISALDAB
eribussi transport Alutaguselt starti
veekindel rajakaart
–  võistlusnumber
personaalne GPS träkker Sportrecilt
toit, pesemine finišis.
lõpetajameene
–  kesklaagris poolel rajal: lõke, suupisted, varjualune, soe jook, vesi.
–  iga võistleja kohta ühe koti transport stardist finišisse.

Võistlejatel on võimalus magada pärast finišeerimist hommikuni põrandal magamisruumis (osavõtutasu sees) või broneerida omal kulul ööbimiskoht voodis Alutaguse Spordikeskuses www.alutaguse.com

NÕUDED OSALEJATELE
Iga sellel üritusel osaleja peab olema vastutustundlik indiviid ja aru saama talvel kõnnumaal liikumise väljakutsetest ja ohtudest. Võistlejad osalevad omal vastutusel ja peavad olema piisavalt varustatud, et mistahes rajal ette tulevas situatsioonis omal jõul hakkama saada. See võistlus on potentsiaalselt eluohtlik ja osaleda soovija peab tõsiselt kaaluma kõiki riske (eksimine, külmumine) ja füüsilisi ning vaimseid väljakutseid, mida talvine ja enamuses öine ultramaraton endas kätkeb.
– Võistleja minimaalne vanus on 18 aastat.
– Osalejate limiit on 45 inimest.
– Liikumisviis on vabalt valitav (jalgsi, suuskadel või rattaga), kuid liikumisviise ei või kombineerida (valitud vahend tuleb kaasas kanda stardist finišisse).
– Võistlejatel peab olema eelnev tõestatav kogemus vastupidavusspordist (maastikumaraton, ultrajooks, seiklussport, rogain vmt.)
Peakorraldaja jätab endale õiguse mitte aktsepteerida osavõtusoovi piisava kogemuseta osaleda soovijailt.

VÕISTLUSE ÄRA JÄTMINE & HÜVITISED
Kui registreeritud võistleja loobub osalemisest mistahes põhjusel osavõtutasu ei tagastata ja üle ei kanta.
Võistlus võidakse ära jätta korraldaja poolt enne starti ekstreemsete ilmaolude tõttu, kui need muudavad raja läbimise liiga ohtlikuks. Sellisel juhul tagastatakse kogu osavõtutasu registreerunuile.Kui võistlus katkestatakse pärast starti ülaltoodud asjaolude tõttu, osavõtutasu ei tagastata.

AUHINNAD
Kõik lõpetajad saavad mälestusmeene ja diplomi.

AJALIMIIDID
Maksimum aeg raja läbimiseks on 24 tundi (12:00 h. 13. jaanuar 2019). Kõik võistlejad, kes ajalimiiti ei mahu, tühistatakse. Raja kesklaagri läbimise ajalimiit on 10 tundi stardist.

VÕISTLUSEELNE KOOSOLEK
Võistluseelne koosolek on soovituslik ja see toimub 30 min enne eribussi väljumist Alutagusel.
Võistluseelsel koosolekul peavad osalejad olema valmis korraldaja nõudmisel ette näitama kohustusliku varustuse, pärast mida saavad võistlejad kätte võistlusmaterjalid. Võistlejad, kes tulevad starti oma transpordiga peavad korraldaja nõudmisel varustuse ette näitama ja saavad materjali kätte enne starti eribussi saabumisel.

KOHUSTUSLIK VARUSTUS
1- Magamiskott või bivy kott min. 250gr. Kui on plaan rajal magada peab magamiskott olema vähemalt 0c mugavuslimiidiga.
2- Magamismatt (vahtmati rull või täispuhutav).
3- Hõbekile-hädaabitekk
4- Pealamp piisavate varupatareide või akudega.
5- Punane vilkuv tuluke varupatareiga.
6- Helkurmaterjal riietusel ees ja taga.
7- Vile.
8 – Sisse lülitatud soojalt pakitud telefon + akupank
9 – GPS navigatsiooni seade millesse on salvestatud võistlusrada (nutitelefon + akupank OK).
10 -Joogipudelid/põis min 1,5l
11 -Toit min 2000 kilokalorit
12 – Tule tegemise vahend hädaabinõuna sooja saamiseks (tikud, tulemasin).
13 – GPS träkker korraldaja poolt
Kohustuslikku varustust tuleb kaasas kanda kogu võistluse jooksul v.a. ära söödav toit. Kui võistlejal ei ole enne starti ette näidata kohustusliku varustust ei lubata võistlejat võistlusel startida. Võistleja, kes finišeerub ilma kohustusliku varustuseta tühistatakse.

SOOVITUSLIK VARUSTUS – vaba valik, kas kanda kaasas/seljas.
1- Veekindlad sokid/jalanõude katted (rajal võib esineda veega üle ujutatud alasid ka miinuskraadide ja lume korral).
2- Hea pidamisega jalanõud, mis on sobilikud temperatuurile  0ºC to -30ºC
3- Varu soe pesu.
4- Komplekt vee/tuulekindlat pealisriietust – jakk ja püksid (Goretex või sarnane).
5- Varukindad (soovituslik kattekindad).
6- Joogisüsteemi külmumise eest kaitsev varustus.
7- Teip, vaseliin villidega seotud probleemide lahendamiseks, ennetamiseks.

HELKURID ja TULED
Kõik võistlejad peavad olema helkuritega nähtavad eest ja tagant. Teedel liikumisel peab põlema tuli ees ja punane vilkuv tuli taga. Rajal magamisel peab punane vilkuv tuli põlema ja olema rajalt nähtav.

VÕISTLUSNUMBER
Võistlusnumber on kohustuslik. Ratastel peab see olema kinnitatud juhtrauale ette, seljakottidele taha.

PRÜGI JA VARUSTUSE MAHA JÄTMINE
Prügi maha viskamine on keelatud! Ära jäta endast muid jälgi, kui jalajäljed. Kõik stardist kaasa võetu peab kandma finišisse. Rajal enda füsioloogiliste vajaduste rahuldamiseks astu rajalt kõrvale ja naase sinna samast kohast.

KÕRVALINE ABI
Taliharja Vanakuri on inimjõul võistlus, millel osalejad peavad omal jõul hakkama saama stardist finišini. Mistahes kõrvaline abi rajal edenemiseks toetusmeeskonna, mootorsõiduki, loomade vmt poolt on keelatud. Kui selgub, et võistleja kasutas kõrvalist abi, tema tulemus tühistatakse.

KESKLAAGER JA AJALIMIIT
Kõik võistlejad peavad läbima ca poolel rajal asetseva kaardile märgitud kesklaagri ja registreerima enda sisenemise ja väljumise. Kesklaagris on soe jook, vesi ja suupisted. Põleb lõke ja püstitatud on varjualune (külm). Kesklaagri läbimise ajalimiit on 10 tundi stardist.

KATKESTAMINE, EVAKUATSIOON RAJALT
Evakuatsioon katkestamise korral on võistleja kulul. Kui tegemist ei ole akuutse meditsiinilise probleemi või õnnetusega maksab katkestaja finišisse toimetamine 20 eur ja see on võimalik vaid autoga sõidetavalt rajalõigult. Kõik võistlejad, kes lahkuvad rajalt finišisse jõudmata, peavad sellest teavitama korraldajat.
Päästmine rajalt õnnetuse või terviserikke puhul toimub helistades esmalt 112 ja seejärel korraldajale, kes saab pakkuda toetust päästeteenistustele võistleja päästmiseks.

GPS, TELEFONID
Kõik võistlejad saavad korraldajalt GPS seadme, mille järgi saavad toetajad jälgida nende edenemist rajal Sportrec keskkonnas. Kõik personaalsed elektroonilised abivahendid navigeerimise hõlbustamiseks on lubatud. Enamasti on rajal ka telefoni/interneti levi. Osalejatel on lubatud enda kommunikatsioonivahendite kasutamine rajal edenemisest teiste informeerimiseks.

REGISTREERIMISE PROTSEDUUR (AVATAKSE 15. detsember)
Samm 1:
– Täida registreerumisvorm ja märgi, et ole reeglitega tutvunud ja osaled omal vastutusel.
Samm 2:
Kui registreerumisvorm on kätte saadud teatab korraldaja e-postiga, kas osavõtusoov on aktsepteeritud ja edastab andmed osavõtutasu maksmiseks.
Samm 3:
Tasuda osavõtutasu pangaülekandega registreerimise lõpule viimiseks. Pärast osavõtutasu laekumist kantakse võistleja stardinimekirja.

ENGLISH!!!!

TALIHARJA VANAKURI
is a 101 km winter ultra endurance race mostly in darkness through Agusalu, Muraka and Kurtna nature reserves that runs on snowy/icy/muddy small roads, trails and crosses vast forests and bogs.

RACE COURSE
Race course is about 101km long and is marked. Marking is mostly RMK Alutaguse-Kauksi hiking trail marking, but includes also a 12 km section that has special marking. Race can be done either on foot, on skis or by bike. Racers must follow the race course and they are not allowed to do short cuts. When travelling on open roads traffic law must be followed. Sun sets 15.39 and light fades at 16.30 so a big portion of the race course will be completed in darkness!
Race course: https://www.plotaroute.com/route/722449?units=km

TALIHARJA VANAKURI “PEHMO” VERSION
There is a possibility to do a soft-core version of the race where you finish at midcamp at 49km. Before and after race you must have your own transport to/from Iisaku midcamp. Start bus will pick you up and take you to start. If you use a bike you must bike to start 16km on road. All other conditions are the same as main event. Registration fee is 10 eur cheaper if you will not go to Alutaguse (own transport) to get finish services (food & sauna etc). You will get a result for 49km “Pehmo” race, a finisher prize and midcamp services incl. snack food.

DATES
– Race starts on Saturday, January 12, 2019 at 12:00 h.
– Race finish closes on Sunday, January 13, 2019 at 12:00 h.

REGISTRATION
Registration opens on webpage www.wilderness.ee 15.12.2018 and closes on 08.01.2019

For runners, skiers and bikers registration price is 40 eur until 31.12.2018. Price will be 55 eur from 01.01.2019

RACE ENTRY INCLUDES
– transport to start from finish with special bus
– race maps
– race number
– GPS tracking by Sportrec
food & facilities in the finish.
finisher prize and diploma
– In midcamp checkpoint: firewood, basic shelter, snacks and water.
transport of one bag per participant from start to finish.

Participants have a possibility to sleep after finish on the floor in a sleeping hall (free) or can book a private room before the race at own expense at Alutaguse Sports center www.alutaguse.com

REQUIREMENTS FOR PARTICIPANTS
Anybody who wants to participate in this race, must have the common sense to familiarize oneself about all the needs to face a competition like that. Racers must be self-sufficient and have the ability to take care of themselves. This race is a potentially dangerous one, participants have to really seriously consider if they are physically and mentally prepared for this kind of race.
– Racers must be a minimum of 18 years old.
– Race is limited to 50 participants.
– Racers can choose to participate by running, (fat)-bike or ski.
– Racers must have previous experience in ultra racing (ultrarunning, adventure race, rogaining)
The race director reserves the right to refuse the entry to any racer not experienced enough.

CANCELLATION & REFUNDS
In case a participant cancels the registration, there will be no refunds. Entries are non-transferable to any other racer.
The race may be canceled before or after the start in case of extreme weather conditions that make it extremely dangerous or impossible. In case that organisation cancels the race before it begins, 100% of the registration fee will be refunded to all participants. In case the organization cancels the race after it starts, there will be no refunds.
PRIZES
All finishers will get a race specific prize and diploma.

CUT-OFF TIME
Maximum time allowed to complete the race is 24 hours (by 12:00 h. January 13, 2019). Any participant who is unable to complete the race in this time will be disqualified.
Cut-off time at midcamp will be 10h from start.

PRE-RACE MEETING
Pre Race meeting is suggested for all participants. Pre Race meeting takes place 30 min before bus departure from Finish to start.
During the Pre-race meeting the organisation will do the mandatory gear check
and supply the numbers and race maps.  You must be ready to show the mandatory gear to the Race Director before getting race material. For those participants coming to start on their own, race breefing will be done before start.

MANDATORY GEAR
1- Sleeping bag or Bivy bag 250gr. If to be used for sleeping on course – at least 0c comfort limit.
2- Sleeping pad (foam mattres or similar).
3- Emergency foil blanket
4- Headlamp with enough batteries.
5- Rear red flashing lamp with enough batteries.
6- Reflective patches on clothing front and back.
7- Whistle.
8 – Phone (switched on) + extra battery pack
9 – GPS device with saved route (smartphone OK).
10 – Water container(s) capacity at least 1,5l
11 – Food min 2000 kcalories
12 – Fire starting device to build emergency fire for warmth
13 – GPS tracking device provided by organisation

Racers must carry all mandatory gear throughout the entire race from beginning to end and finish it with it (excl food). Any racer who does not have the appropriate mandatory gear is not allowed to participate. Any racer who does not finish with the mandatory gear will be disqualified.

RECOMMENDED GEAR – IT’S UP TO YOU TO CARRY IT
1- Waterproof socks or overshoes (there can be water on the course even when freezing/snow).
2- Footwear with good grip and suitable for temperatures 0ºC to -30ºC
3- Spare thermal underwear.
4- Full wind/waterproof jacket and pants (Goretex or similar).
5- Extra gloves (cover mittens suggested).
6- Insulation for water container.
7- Tape, vaseline for blisters.

REFLECTIVE GEAR and LIGHTS
Reflective gear is mandatory for all racers. Reflective material must be worn at all time and be visible in front and back. The rear red flashing light and front light must be ON when travelling on roads. In case of sleeping between checkpoints the red flashing light must be ON and visible from course.

RACE NUMBER
The Race number is mandatory for all racers. On bikes it must be attached at the front, on backpacks it must be attached on the back.

LITTER AND DROPPING OFF GEAR
No littering the trail! Leave no trace except footsteps. You have to carry everything you start with until the end. Do not defecate on race trail. Get off the trail for it and return to same spot to continue.

NO ASSISTANCE
This is a human powered race, racers must be self sufficient from start to finish. Any outside help by a support crew, motorized transport, animals ets – assistance to advance on the trail is not allowed. Racers will be disqualified if, at any time during the race, they have any outside help.

CHECKPOINTS/CUT-OFF TIME
All racers must physically sign-in and sign-out at the race midcamp checkpoint marked on map. Hot water and snacks are provided. There is a fire and a shelter (not warm).
All racers must adhere to the checkpoint cut-off time which is 10h from start.

RESCUE, EVACUATIONS, DROPPING OUT and DISQUALIFIED
Rescue and evacuations are at racer’s expense. When not acute medical issue, evacuation cost by car from race course is 20 eur and can be done only from a part of race course that is on drivable road. All racers must inform the race director if they leave the course and will not go to finish.
Rescue will be only in case of accident or acute medical issue. In case that needs rescue the participant should call emergency services phone 112 first and then inform race organization.

GPS, PHONES
All participants will be tracked live and their location published in the internet by Sportrec tracking device. All personal units for navigation, tracking or emergency position are allowed. Usually there is phone coverage throughout the race course. It is allowed to use your com devices to report on your progress during the race.

REGISTRATION PROCEDURE (registration opens 15. december 2018)

Step 1:
– Fill in the form with all the information requested, tick that you have read the race rules.
Step 2:
Once we receive your form, we will send you a confirmation e-mail telling that you passed the selection process and our bank transfer details.
Step 3:
Pay participation fee in EUR by wire transfer (must include transfer fees)- and your registration procedure is completed. Now your name is in the roster.

Top